dissabte, 9 de setembre del 2006

Aquí em trobo...

Aquí em trobo, davant d’aquesta pàgina en blanc, amb molts pensaments dins el cap que caldrà fer aterrar. Els usuaris/es i companys/es del Grup d’Activitats-Taller 2000 del Centre Urbà de Reinserció m’han demanat que expliqui quelcom de la meva experiència de treball en aquest centre, amb aquestes persones. Experiència recent, de fa uns mesos, però molt gratificant gràcies a la bona acollida de la resta de professionals del CUR, de PDS i del programa de drogodependències de l’Ajuntament de Sant Boi.

I per on començar? Com a Psicòleg i professional de la prevenció de les drogodependències podria posar èmfasi primer de tot en el fet de que estem a Sant Boi de Llobregat, ciutat on, gràcies a la feina i a la voluntat de molta gent (el meu agraïment per a tots i totes), disposem de molts recursos per atendre a les persones amb problemes d’addicció. Per desgràcia, això no és massa habitual en altres bandes d’aquestes terres en les que vivim. I encara menys en altres països i continents.

D’altre banda, i per mi el més important, és veure com aquests usuaris i usuàries treballen i s’esforcen junts per a fer canvis importants a la seva vida. De com troben, o si més no busquen, motius per a seguir endavant, millorant la seva qualitat de vida, reflexionant sobre la seva manera de fer, que durant força temps ha estat allunyada d’alguna manera de la seva gent i del seu entorn immediat. Sense aquesta motivació pròpia, sense aquest apoderar-se de nou de la seva llibertat per decidir, la nostre feina seria impossible.

Després d’aquest reflexió només em queda donar les gràcies i animar als usuaris i usuàries del CUR a seguir endavant, com ho estan fent, doncs demostren que l’ésser humà es capaç de canviar i de lluitar contra els problemes. Tenim moltes coses per aprendre d’ells i elles.
Salut,

(M.V.R)