dissabte, 9 de setembre del 2006

Visita a Can Jordana

El passat 24 de maig el grup que formem el Taller 2000 vam acudir al Centre de Recursos i Documentació per a la Solidaritat que es troba ubicat a l’edifici santboià de Can Jordana. Allà ens va rebre Montse Arévalo, una persona molt agradable i esplèndida que ens va informar sobre la tasca que porten a terme:
1. Quines activitats es fan al CRDS?
Al centre, les activitats que oferim són diverses però bàsicament el que intentem amb el nostre recurs és treballar el que coneixem com la Solidaritat i la Cooperació amb el tercer món.
2. Quina mena d’informació faciliteu als usuaris? És bàsic que arribi al ciutadà el que significa la Solidaritat i Cooperació per a que sàpiguen com funcionen aquests països i que s’animin a anar-hi i ajudar. Tenim una biblioteca extensa ( con uns 600 llibres) per a que la gent pugui venir i disposin de tota mena de llibres. Sobretot ens dirigim a la ciutadania santboiana per a que puguin conèixer la realitat dels països del tercer món. També és important arribar a les diferents ONGs (tant del municipi com de fóra) i sensibilitzar-les de la problemàtica existent.
3. Quan la gent acudeix al centre quina classe d’informació busquen generalment? El que busquen la gent que acudeix al centre és sobretot per a buscar informació per a poder anar a passar una temporada a aquests països i poder viure amb ells i conèixer la seva realitat. El fet que organitzem xerrades, conferències i presentacions diverses repercuteix a que la gent acudeixi al recurs a participar de les activitats que es fan.
4. Acudeix molta gent al vostre recurs? La gent que acudeix és molt diversa: vénen des d’estudiants que busquen informació per a fer treballs sobre diferents temàtiques, fins a professors, gent que treballa o col·labora amb ONGs, així com ciutadans del municipi que estan interessats amb el recurs.
5. S’admeten voluntaris per a col·laborar en el vostre centre? Sí, actualment col·laboren al voltant d’uns 30 voluntaris. A més de la gent del Fòrum per a la Solidaritat (ONG en la que col·labora i la Montse).
6. Quins professionals treballen al CRDS? La Montse és l’encarregada de portar el CRDS, i el seu càrrec és el de dinamitzadora del recurs; tot i que de formació és antropòloga.
7. Us coordineu amb altres serveis del municipi? Sobretot amb Educació i Ensenyament, ja que moltes escoles i IES del municipi truquen posant-se en contacte amb el CRDS. També tenen contactes amb d’altres entitats i recursos del municipi, com el mateix Taller 2000 (o Centre Urbà de Reinserció)
8. Com va sortir la idea de muntar aquest recurs? En un principi el recurs es portava des de Joventut, el que passava és que no hi havia gaire pressupost ni diners per a invertir en el projecte. El recurs era esporàdic i es portava com a un projecte de Cooperació de Barcelona fins que es va ficar pel mig el Fòrum de la Solidaritat i es va a acabar de consolidar i crear com a un recurs de Sant Boi.
9. Quin horari teniu? L’horari que tenim al CDRS és dimarts, dijous i divendres pel matí de 9:30 a 13:30h. I està obert totes les tardes de la setmana de 16:30 a 20:30h.
10. On esteu situats per a que la gent que ha llegit l’entrevista us vingui a fer una visita? Ens ubiquem al edifici de Can Jordana al carrer Ebre 27, i el nostre telèfon és el 93 6351243.
11. Creus que Sant Boi és un municipi solidari? Rotundament solidari, definitivament.
12. Quin és el significat de Solidaritat pel CRDS? Pot haver-hi gent que pensi en la paraula solidaritat com l’acció de donar el que tens però a part d’aquesta faceta, s’ha de ser solidari amb tothom que ens envolta. Ser solidari significaria el respecte mutu entre persones (és un dret humà), saber respectar. Ser solidari amb el tercer món, però aplicar-ho amb el nostre entorn (amics, família, veïns...). és una paraula que avui en dia està una mica de moda però no és només donar diners, sinó que també exigeix alguna cosa més. Si només donem diners i després no som conseqüents amb el que significa la paraula solidaritat, no crec que tingui gaire de sentit.
13. Què és el que et motiva per a seguir en aquesta feina? El que realment em motiva de la meva tasca és la cara de satisfacció que posa la gent quan fem un bon assessorament o els podem ajudar en qualsevol de les demandes que ens fan. La seva expressió ja ho és tot, és meravellós, inexplicable i increïble. Quan arribo a casa ja estic pensant en que arribi el dia següent per a tornar a la meva feina.

Amb aquest testimoni vam marxar a casa contents de conèixer un nou recurs del municipi; i sobretot captivats de la vitalitat i de la energia positiva que ens va transmetre la Montse, a la qual li estem molt agraïts. Moltes gràcies i fins aviat!!!

(Grup d'Activitats Taller 2000)