divendres, 9 de setembre del 2005

Tot fent pràctiques

Sóc Lorena, estudiant del IES Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat.

Estic fent el cicle formatiu de grau superior (CFGS) d’Integració Social. És el meu últim any i per tant estic fent les pràctiques, aquí al Centre Urbà de Reinserció.

Aquest cicle formatiu, de dos anys de durada, no és molt conegut, per tant explicaré una mica que vol dir això d’estudiar per treballar com a integrador/a social.
La nostra funció seria d’insertor/a ocupacional, mediador/a social, com a informadors i orientadors, ajut a domicili, educador/a d’equipaments residencials i tècnic en mobilitat bàsica.

Els àmbits en els que pots treballar amb aquesta titulació són diversos, es pot treballar amb tots els col·lectius amb risc d’exclusió social; gent gran, adolescents i joves sense estudis, immigrants, discapacitats físics, psíquics i sensorials, toxicòmans, dones maltractades i persones que es troben a la presó.

Dins d’aquest cicle de 2 anys, cal realitzar 420 hores de pràctiques a una entitat col·laboradora.
Ara que he finalitzat les pràctiques, puc dir que he comprovat com es treballa de manera molt més pràctica. És una molt bona experiència i gràcies a totes les persones que estan treballant al centre m’he trobat molt còmoda i he pogut aprendre moltíssim. Així que moltes gràcies a tots els professionals i a les persones que composen el grup d’activitats. M’han ajudat molt. GRÀCIES!!

(L.B.)